Breadcrumbs navigation


Mapa úspěchu

Budoucnost eGovernmentu v ČR „Český eGovernment hledá svého lídra“

Pod patronací projektu Czech Top 100 „Mapa úspěchu“ uspořádala Czech ICT Alliance odbornou konferenci.

Chtělo by to jen více šlápnout na plyn, zní od Czech ICT Alliance, která sdružuje významné firmy z oboru informačních a komunikačních technologií.

Prohlédněte si prezentace z konference

Ondřej Felix - hlavní architekt eGovernmentu, MV ČR

Jiří Kořínek - vedoucí odd. řízení a evaulace OPTP, MMR ČR

Luďek Pfeifer - partner M.C. Triton, Modernizace výkonu veřejné správy profesionalizace/rozvoj lidíve VS

Petr Kučera - Czech ITC Aliance - Silné a slabé stránky eGov v ČR z pohledu Aliance

Miroslav Marčan - ředitel odboru informatiky, MPO ČR

Tisková zpráva ke stažení

Ministerstvo vnitra prezentovalo své komplexní záměry v oblasti rozvoje eGovernmentu v ČR před více než sto zástupci státní správy i soukromého sektoru. Ministerstvo pro místní rozvoj odprezentovalo možnosti financování ze zdrojů Evropské unie. Luděk Pfeifer z poradenské společnosti Triton ve své přednášce akcentoval potřebu spolupráce státního, soukromého i neziskového sektoru jako nutnou podmínku zvýšení konkurenceschopnosti ČR.

Ministerstvo vnitra disponuje kvalitní strategií rozvoje eGovernmentu. Pro její dlouhodobou realizaci a naplnění však chybí jasný lídr nejen na úrovni exekutivy – ministerstva, ale i na úrovni politické - v poslanecké sněmovně. „eGovernment nemá žádnou stranickou knížku, ale jedná se o apolitický nástroj ke zvýšení efektivity a kvality ve státní správě a zlepšení konkurenceschopnosti ČR,“ hodnotí závěry jednání Michal Zálešák z Czech ICT Alliance. Plánování a realizaci eGovernmentu nelze provádět bez toho, aniž by stát konzultoval své kroky s uživateli z řad firem a jednotlivců. Czech ICT Alliance je připravena pro tyto konzultace poskytnout diskuzní platformu.

eGovernment by neměl být prosazován a vnímán jako sada resortních IT systémů, ale jako zastřešující řešení, díky kterému budou moci občané a firmy vše vyřídit na jednom místě. Podle Pavla Koláře z ČSOB jsou banky připraveny stát se partnery státu při budování eGovernmentu nejen jako kontaktních míst. Jde nejen o sdílení informací z registrů ve prospěch klientů bank, ale i o sdílení jednotné identity garantované státem. Stát by měl otevřít svoji „samoobsluhu“, která 24 hodin denně a 7 dní v týdnu bude občanům a firmám nabízet své elektronické služby na jednom místě.

Na jedné straně je ministerstvo vnitra otevřeno novým podnětům a zahraničním best-practices, mj. z Estonska, na straně druhé je ČR v některých oblastech eGovernmentu v pozici, kdy může nabyté znalosti předávat jiným státům.


Sdílej na Facebook Sdílej na Twitter Sdílej na LinkedIn