Breadcrumbs navigation


Mapa úspěchu

Somfy kraluje již 45 let pohonům, jedničkou je i v Česku – Mapa úspěchu, 11. díl

Jiří Husák, Jiří Husák, ředitel společnosti Somfy pro ČR a SR, byl hostem seriálu MAPA ÚSPĚCHU v pořadu EKONOMIKA ČT 24, dne 6.8. 2015. 

Nejhůře bylo Ing. Jiří Husákovi, dnešnímu jednateli společnosti Somfy, když se před 15 lety ujal vedení společnosti. Jeho předchůdce chtěl firmu vytunelovat, pohřbít, a na jejich rozvalinách si postavit nový byznys.

 Noví majitelé tak během prvních měsíců přišli o kanceláře i telefonní linky. Zůstali tehdy jako podnikatelé - když mobily ještě byly vzácností – den ze dne na ulici spojení s dodavateli i zákazníky.

„Říká se o mě, že jsem naivní optimista. Ale restart se nám podařil. Před 15 lety jsme prodali ročně výrobky za 38 milionů korun, loni za 318 milionů,“ svěřil se Jiří Husák Mapě úspěchu.

 Z podhůří Mont Blanc dobyli Francouzi svět

Rozhodně dělá čest své mateřské společnost Somfy International, sídlící ve francouzském městečku Cluses v podhůří Mont Blancu.

Ta z idylické horské krajiny již desetiletí kraluje pohonům všeho druhu. Je totiž již 45 let největším světovým výrobcem a dodavatelem řízení a pohonů pro vjezdové brány, garážová vrata, žaluzie, markýzy, předokenní rolety a interiérové stínění.

Somfy zaměstnává v 60 zemích po celém světě 8400 zaměstnanců a od roku 1980 opustilo její výrobní linky v Cluses přes 110 milionů motorů. To představuje každý den 6 milionů komponent a 70 000 pohonů.

Produkty se značkou Somfy využívá celosvětově přes 270 milionů koncových zákazníků, což značce přináší roční obrat 1 miliardu eur.

 Začínal v montérkách, úspěch vnímá jako bohatství

Jiří Husák tedy musel začít prakticky od nuly a v montérkách. Bylo to prý hezké, ale zároveň napínavé.

„Další krize přišla v roce 2008, ta byla spojená s recesí ve stavebnictví obecně, takže se podepsala i na našem obchodě. Od té doby ale jdeme stále nahoru. Pozitivní naopak byla fúze s naší sesterskou firmou Simu v roce 2009 a perfektní byly poslední čtyři roky, kdy jsme vyrostli prakticky o sto procent. Loni jsme skončili na posledním rekordním čísle, což byl již zmíněný obrat 318 milionů korun,“ říká ředitel Somfy.

Jeho týmu se díky píli a zaujetí podařilo vybudovat firmu, která v porovnání s konkurencí poskytuje svým zákazníkům nejlepší podporu. Ta rostla i díky tomu, jak postupně vylepšovali zázemí pro své zákazníky.

„Naše výrobky nejsou na trhu nejlevnější, ale přesto jsou nejprodávanější. Je to spojeno s kvalitou a se servisem našim přímým zákazníkům, tedy výrobcům a montážním firmám. A s pětiletou zárukou poskytovanou i koncovým uživatelům,“ pokračuje Ing. Husák.

Ve svém týmu dokázal udržet atmosféru z našich začátků. Každému ze zaměstnanců nastavil poměrně velké pravomoci, ale také zodpovědnost. Slovo úspěch má tedy pro něj – po všech zkušenostech – mnoho odstínů.

„Řekl bych, že je to vyrovnanost ve všech oblastech života. Nazval bych to bohatstvím, a vůbec nemyslím na peníze, které se skládá ze spokojenosti v práci i v soukromém životě, času na koníčky a lidi, které mám rád. Samozřejmě k tomu patří určité hmotné zabezpečení, ale je to jenom jedna z mnoha součástí té mozaiky,“ tvrdí.

 Směřují k mobilnímu světu

Somfy je klasickou B2B firmou, dodávající zastínění výrobcům nebo montážním firmám v tomto oboru. Nicméně obchodní strategie je velmi zaměřena koncového uživatele, i když s ním nepřicházejí každodenně do styku.

To obstarává informačně bohatý a přehledný web a komunikace zaměřená na to, aby koncovým uživatelům vysvětlili, proč si pořídit zastínění, proč od této značky a jakou přidanou hodnotu k výrobku dostanou.

Budoucnost i v tomto oboru má hodně co dočinění s fenoménem mobilních telefonů. „Teď se hodně těším na produkt, systém TaHoma, který myslím bude klíčový pro rozvoj naší firmy. Bude to nový typ řízení domácnosti. Je to výrobek spojený s aplikací, kterou můžete mít v mobilním telefonu, tabletu nebo počítači, s jehož pomocí můžete řídit kromě našeho tradičního sortimentu například i topení, klimatizaci nebo světla. Dalšími prvky jsou třeba kamery, termostat, různá bezpečnostní čidla, jako detektor kouře nebo povodně, kdyby vám doma praskla voda.

Kromě toho bych v budoucnu chtěl udržet náš vývoj směrem nahoru a zlepšovat úroveň služeb, které našim zákazníkům poskytujeme. Rád bych, abychom udrželi našeho týmového ducha a zaujetí a aby to zákazníci vnímali,“ dodává Ing. Husák.

MAPA ÚSPĚCHU, kmi

ROZHOVOR  S JIŘÍM HUSÁKEM V POŘADU EKONOMIKA ČT 24 SLEDUJTE ZDE

 

Popisky k fotografiím:

  1. Jiří Husák, ředitel společnosti Somfy pro ČR a SR

Foto Mapa úspěchu/Deník

  1. Somfy klade důraz na pohodlí, funkčnost, ale i design

Foto Mapa úspěchu/Somfy

 

SOMFY, spol. s r.o. 

MAJITEL:  SAS Somfy France

ZALOŽENÍ: 1996 (ČR)

PŮSOBIŠTĚ: Praha, Piešťany (SR)

POČET ZAMĚSTNANCŮ: 23

SEGMENT TRHU: Automatizace a motorizace stínění a garážových vrat a bran

OBRAT/ZISK:  318 mil Kč/Neuvedeno

 

3 + MAPY ÚSPĚCHU

Dynamickou izolaci šetří klientům energii

Rolety a sluneční stínění hrají důležitou úlohu při regulaci teploty. Když jsou vybavené motorem, uchovávají teplo v domácnosti ještě lépe. V zimě lze nastavit automatické rolety tak, aby se zavřely za soumraku, takže když teplota výrazně poklesne, a vy nejste doma, se teplo se udrží v interiéru. A v létě zase tak, aby rolety se spustily dolů během nejteplejších okamžiků dne. Vzduch doma zůstává svěží a není potřeba klimatizace.

Automatizovaný systém je časová úspora

Otevřete rolety, spusťte žaluzie a otevřete bránu jedním stisknutím tlačítka ovladače. Proč si přidělávat práci? Nainstalujte si automatický systém a nastavte časovač tak, aby všechny každodenní drobné úkony dělal sám; může dokonce sledovat úroveň slunečního svitu a venkovní teplotu a reagovat na ni například stažením rolet.

 

Dálkové ovládání zvyšuje bezpečnost

Jejich automatické zavírání a zamykání je rychlé a spolehlivě brání přístupové body do vašeho domova. Seskupení všech zařízení ve vaší domácnosti pod jeden ovladač je navíc nejlepší způsob, jak se ujistit, že na nic nezapomenete. Použití motorizovaných clon oken a osvětlovací techniky navíc navozuje dojem, že jste doma, i když právě trávíte dovolenou u moře.

 


Sdílej na Facebook Sdílej na Twitter Sdílej na Google+ Sdílej na LinkedIn